søndag den 11. november 2012

Småbørn og søvn

Lige i øjeblikket læser jeg lidt i denne bog


og det gør jeg fordi Noah sover super duper dårligt om natten og det er SÅ træls, han har før kunnet sove op til ti timer i træk om natten og nu kan nærmest ikke engang sove to timer uden at vågne. Hvad værre er, er at han ikke kan falde i søvn igen uden at skulle have sutteflasken, han spiser ikke særlig meget af gangen men han skal bare lige ha den for at falde i søvn. Hvis jeg prøver bare at vugge ham i mine arme, give ham sutten eller lidt vand blir han fuldstændig hysterisk. Han burde egentlig ikke få så meget at spise om natten som han gør nu og det går ud over hans appetit om dagen og jeg er ved at få flip af det. Malthe sov også dårligt da han var bette, men husker det som om det faktisk var ret nemt at vende ham af med at skulle spise om natten og han spiste også bare fint om dagen. Derfor er det også ekstra frustrerende for mig nu, jeg føler at jeg ikke kan finde ud af det. Kan ikke få en ordenlig rytme i Noahs måltider og kan ikke få ham til at sove om natten øv bøv. 

Til gengæld (for lige at komme med noget positivt) er Noah begyndt at kunne falde i søvn af sig selv i barnevognen og også i sin seng om aftenen(dog med lidt hjælp) og det er utrolig befriende at jeg ikke absolut skal ud og trille med barnevognen for at få ham til at sove. Og hvad har jeg godt for det.. ingenting overhovedet det er bare kommet af sig selv lige pludselig kan han bare falde i søvn selv.. SKØNT 

Har et spinkelt håb om at det også bare sker med nattesøvnen. at han bare lige pludselig sover igennem igen, men frygter at det istedet blir ben hårdt arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar